FAQ Over ons Claim een terugbetaling Neem contact op
Klantenservice Bellen
U kunt via ons het telefoonnummer opvragen van Essent en wij verbinden u rechtstreek door met het gezochte telefoonnummer of wij laten u het nummer voorlezen. Deze abonnee-informatiedienst wordt u aangeboden door 1883 B.V tegen 100 cent per minuut (cpm). Bel nu ons telefoonnummer 1883. Desgewenst wordt u anoniem doorverbonden. Daarnaast tonen we ook andere mogelijkheden om in contact te komen met de klantenservice van bedrijven en instanties.
Geen actuele storingen bekend. Essent bellen via 1883 b.v. de kosten voor dit gesprek zijn honderd cpm, ook na doorverbinden. U kunt snel en direct contact opnemen met de klantenservice.
Geen actuele storingen bekend. Essent bellen via 1883 b.v. de kosten voor dit gesprek zijn honderd cpm, ook na doorverbinden. U kunt snel en direct contact opnemen met de klantenservice.
Overige Gegevens
Openingstijden

Maandag t/m vrijdag: 08:00 – 18:00
Zaterdag: 09:00 – 13:00

Telefoonnummer
0900 1550
Adres
Hoofdkantoor:
Willemsplein 4
5211AK, ‘s-Hertogenbosch

Bellen met de Klantenservice: zo werkt het

Het kan natuurlijk voorkomen dat u zelf geen tijd of zin heeft om telefoonnummers op te gaan zoeken? Bel dan gerust ons abonnee-informatiedienst nummer 1883.

Deze dienst schikt zich perfect voor als u bijvoorbeeld in de auto zit en dus geen telefoon in uw hand mag houden. Het enige wat u hoeft te doen is ons nummer opslaan en bellen, zodra u op zoek bent naar de betreffende organisatie.

De klantenservice van bedrijven kunt u contacteren door met onze abonnee-informatiediennst nummer te bellen.

“Abonnee-informatiedienst 1883 B.V kost 100 cpm ook na doorverbinden!”

U wordt in contact gebracht met een medewerker van de klantenservice van de door u gezochte organisatie. U kunt de klantenservice zelf bereiken door het telefoonnummer te beluisteren. Onze dienstverlening is handig als u zelf het telefoonnummer van de klantenservice niet direct kunt vinden of als u bijvoorbeeld aan het autorijden bent. Ons systeem kan namelijk in een zeer korte tijd telefoonnummers van een organisatie of een particulier zoeken voor u. Aan onze dienstverlening zitten uiteraard extra kosten verbonden. Een ander telefoonnummer van een bedrijf kunt u op internet vinden op de desbetreffende website of via andere bronnen.

Graag attenderen wij jou erop dat klantenservicevinden.nl onderdeel is van 1883 B.V. en te bereiken is met het abonnee-informatienummer 1883 en op geen enkele wijze verbanden heeft, noch gelieerd is aan bedrijven genoemd op deze en andere websites die toebehoren aan 1883 B.V.

Geschiedenis van Essent:

Essent is in 1999 ontstaan door de fusie tussen PNEM/MEGA (in zuidelijk Nederland) en EDON (in noordelijk Nederland). PNEM/MEGA ontstond in 1997 uit een fusie tussen PNEM en Mega Limburg. EDON is ontstaan uit een fusie tussen de IJsselmij en het EGD (Energiebedrijf Groningen Drenthe). In 2005 is Nutsbedrijven Maastricht opgegaan in Essent. De naam Essent is ontwikkeld door Globrands Naming & Strategy.

Vanwege de beperkte groeimogelijkheden binnen Nederland heeft Essent begin 2000 in Duitsland een meerderheidsbelang (51%) gekocht in Stadtwerke Bremen AG (Swb).[2] Swb is producent en distributeur van energie en heeft daarnaast omvangrijke activiteiten op de terreinen telecom, drinkwaterwinning, industriewater en afvalverwerking.[2] De onderneming telt 4.400 medewerkers en telt 290.000 consumenten en circa 30.000 zakelijke klanten. Swb bedient daarnaast 1.100 grotere industriële klanten. In 2000 was de omzet van Swb zo’n € 827 miljoen.In datzelfde jaar heeft Swb een bod gedaan op 49,9% van de aandelen in Stadtwerke Bielefeld.[2]

In 2003 wordt Essent aangevallen vanwege (grote) stroomstoringen, slechte bereikbaarheid en slechte afhandeling van klachten over bijvoorbeeld facturen. In het televisieprogramma Kassa! gaat een klant van Essent in discussie met een vertegenwoordiger van het bedrijf. De klant heeft van circa 500 klanten klachten verzameld, en eist dat deze afgehandeld worden. Dit zijn problemen waar ook andere energiemaatschappijen mee kampten. Op 28 september 2003 komen bij een ongeluk in de Amercentrale vijf werknemers van een door Essent ingehuurd bedrijf om het leven.

In april 2005 wordt Essent aangevallen op de hoogte van het salaris en de bonus van de toenmalige voorzitter van de raad van bestuur van Essent, Michiel Boersma. In maart 2006 komt Essent opnieuw in het nieuws vanwege hetzelfde feit.[4] Politici en vakbeweging reageren verontwaardigd op de verdere verhoging van de beloning van de bestuursvoorzitter. Essent reageert hierop door aan te geven dat de beloning is vastgesteld door de Raad van Commissarissen met goedkeuring van de aandeelhouders (met name gemeenten en provincies).

Op 2 juni 2006 heeft Essent bekendgemaakt een onderzoek te starten naar de mogelijkheden om de kabeldivisie Essent Kabelcom, ook wel bekend als @Home, af te gaan stoten. Kabelcom zou te klein zijn om zelfstandig te kunnen overleven. Op 3 augustus 2006 wordt bekendgemaakt dat Essent Kabelcom wordt verkocht aan Cinven en Warburg Pincus. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft vrijdag 8 december 2006 bekendgemaakt dat ze akkoord gaat met de verkoop van Essent Kabelcom aan de beleggingsmaatschappijen Cinven en Warburg Pincus. Op 31 januari 2007 is de divisie definitief verkocht en is het deel uit gaan maken van ZESKO Holding, die hiermee de grootste kabelaar van Nederland is geworden. De naam Essent Kabelcom mag niet meer gebruikt worden en het bedrijf gaat verder onder de naam @Home (later opgaand in Ziggo). De overeengekomen verkoopprijs was € 2,6 miljard, hetgeen in 2007 heeft geleid tot een buitengewone winst van circa € 1,8 miljard.

Op 18 januari 2007 is bekend geworden dat Westland Energie Services (inclusief onder andere HortiMaX) wordt overgenomen door Essent.

Zoek niet langer naar nummers die verborgen zijn..
Wij hebben voor jou alle organisaties en personen op een rijtje gezet, bel ons en wij verbinden je eenvoudig door naar de klantenservice naar jouw keuze

“Abonnee-informatiedienst 1883 B.V kost 100 cpm ook na doorverbinden!”