FAQ Over ons Claim een terugbetaling Neem contact op
Klantenservice Bellen
U kunt via ons het telefoonnummer opvragen van Albert Heijn en wij verbinden u rechtstreek door met het gezochte telefoonnummer of wij laten u het nummer voorlezen. Deze abonnee-informatiedienst wordt u aangeboden door 1883 B.V tegen 100 cent per minuut (cpm). Bel nu ons telefoonnummer 1883. Desgewenst wordt u anoniem doorverbonden. Daarnaast tonen we ook andere mogelijkheden om in contact te komen met de klantenservice van bedrijven en instanties.
Bellen via 1883 B.V. de kosten voor dit gesprek zijn 100 cpm, ook na doorverbinden!
Bellen via 1883 B.V. de kosten voor dit gesprek zijn 100 cpm, ook na doorverbinden!
Overige Gegevens
Openingstijden

Maandag t/m Zaterdag:
08:00 – 18:00

Telefoonnummer
0800-0305
Adres
Hoofdkantoor:
Provincialeweg 11,
1506 MA Zaandam

Klantenservice

Het kan natuurlijk voorkomen dat u zelf geen tijd of zin heeft om telefoonnummers op te gaan zoeken? Bel dan gerust ons abonnee-informatiedienst nummer 1883.

Deze dienst schikt zich perfect voor als u bijvoorbeeld in de auto zit en dus geen telefoon in uw hand mag houden. Het enige wat u hoeft te doen is ons nummer opslaan en bellen, zodra u op zoek bent naar de betreffende organisatie.

De klantenservice van bedrijven kunt u contacteren door met onze abonnee-informatiediennst nummer te bellen.

“Abonnee-informatiedienst 1883 B.V kost 100 cpm ook na doorverbinden!”

U wordt in contact gebracht met een medewerker van de klantenservice van de door u gezochte organisatie. U kunt de klantenservice zelf bereiken door het telefoonnummer te beluisteren. Onze dienstverlening is handig als u zelf het telefoonnummer van de klantenservice niet direct kunt vinden of als u bijvoorbeeld aan het autorijden bent. Ons systeem kan namelijk in een zeer korte tijd telefoonnummers van een organisatie of een particulier zoeken voor u. Aan onze dienstverlening zitten uiteraard extra kosten verbonden. Een ander telefoonnummer van een bedrijf kunt u op internet vinden op de desbetreffende website of via andere bronnen.

Graag attenderen wij jou erop dat klantenservicevinden.nl onderdeel is van 1883 B.V. en te bereiken is met het abonnee-informatienummer 1883 en op geen enkele wijze verbanden heeft, noch gelieerd is aan bedrijven genoemd op deze en andere websites die toebehoren aan 1883 B.V.

Op 27 mei 1887 nam Albert Heijn de kruidenierszaak van zijn vader Jan Heijn over in Oostzaan en legde daarmee de basis voor de keten. In de jaren die volgde opende Heijn verschillende winkels – in onder andere Purmerend – en in 1899 opende hij een centraal pakhuis in Zaandam.[2]

Al in 1895 begon Heijn met het branden van eigen koffie in een washok in de winkel in Oostzaan, maar de eigen merkproducten namen vanaf 1910 flink toe. Vanaf dat moment gaat Heijn ook meerdere eigen producten zelf produceren, waaronder suikerwerk, koek en banket. Tot 1913 werden de artikelen geproduceerd vanuit een herenhuis in Zaandam, maar in 1913 kwam er op deze plek een professionele fabriek te staan.

In 1920 werden alle onderdelen samengevoegd in de Maatschappij tot Exploitatie der Fabrieken en Handelszaken. In deze onderneming nam Anton Jurgens een belang van 50%, in 1927 werd zijn belang uitgekocht door de familie Heijn. Op 29 april 1920 gaf Heijn de leiding van het bedrijf over aan zijn zoons Gerrit Heijn, Jan Heijn en zijn schoonzoon Johan Hille, zelf blijft hij aan als president-commissaris. De keten opende in 1923 een chocoladefabriek en vanaf 1924 ook eigen chocoladewinkels onder de naam Albert Heijn Chocolateries, de laatste chocoladewinkels verdwenen omstreeks het midden van de vorige eeuw.

Het bedrijf werd in 1948 naar de beurs gebracht. In de jaren ’50 maakte de supermarkt twee grote veranderingen door. In 1952 begon het bedrijf met een zelfbedieningswinkel, hierbij pakken de klanten zelf hun waar en niet meer de medewerker. Daarnaast werd in 1955 het assortiment uitgebreid met vers vlees, groenten en fruit, hierdoor ontstond de eerste supermarkt van Nederland.[3] Sinds de introductie van de supermarkt kunnen klanten ook sparen voor zegeltjes, hierbij krijgen ze bij een vol boekje extra rendement van de supermarkt uitgekeerd. Dit programma bestaat vandaag de dag nog steeds, echter is het in 2020 volledig gedigitaliseerd.[4]

Met restaurants onder de naam Alberts Corner betrad het bedrijf in 1961 een nieuwe markt, de restaurants gingen later door het leven als AC Restaurants en werden in 1998 verkocht aan Autogrill.

In 1972 werd concurrent Simon de Wit overgenomen. De keten bleef haar eigen merk voeren binnen het concern, dit veranderde echter in 1980 toen de winkels alsnog werden omgebouwd naar de Albert Heijn formule.[5]

Op 27 augustus 1973 werd Ahold NV opgericht en Albert Heijn werd hiervan onderdeel. Door de nieuwe constructie kon het nieuwe moederbedrijf van Albert Heijn makkelijker de buitenlandse markt op. In oktober van datzelfde jaar werd Etos overgenomen, een aantal winkels werd omgebouwd tot Albert Heijn en de rest ging verder als drogisterij binnen Ahold.[6]

Begin 2003 zag Albert Heijn het marktaandeel fors dalen: 22,8 procent tegen 24,7 procent een jaar eerder.[7] Om klanten terug te winnen en het dure imago achter zich te laten, besloot Albert Heijn in datzelfde jaar nog een grootschalige prijzenoorlog te beginnen. Het concern verlaagde om de zoveel tijd duizenden artikelen blijvend in prijs. Als er een tijd geen verlagingen plaatsvonden, leek de prijzenoorlog ten einde; kort daarop zette Albert Heijn echter de volgende stap in de prijzenoorlog. In 2005 groeide het marktaandeel van 25,3 naar 26,4 procent.[8] Eind 2006 verklaarde hoofddirecteur Dick Boer dat Albert Heijn niet verder zou gaan met het verlagen van prijzen. Het prijsverschil met de concurrenten was namelijk met vele procenten verkleind. Het marktaandeel lag aan het einde van 2006 net onder de 30 procent. Tijdens deze prijzenoorlog is supermarktconcern Laurus voor een deel ten onder gegaan, Ahold kon hierdoor 29 Konmar-vestigingen kopen, waarvan er 23 tot Albert Heijn-supermarkt werden omgebouwd. Nadat Jumbo Supermarkten in september 2009 alle filialen van Super de Boer had gekocht, kondigde Albert Heijn voor het einde van 2009 een nieuwe prijzenoorlog aan.[9] Tijdens de prijzenoorlog verslechterde de relatie tussen de supermarktketens en de fabrikanten, vanwege de enorme prijsverlagingen die werden doorgevoerd. Albert Heijn verkocht geregeld producten onder de adviesprijs van de fabrikanten. Enkele fabrikanten weigerden daarom nog producten te leveren, als de prijs niet zou stijgen. Zo weigerde koekfabrikant Peijnenburg sinds 1 januari 2005 om nog ontbijtkoek aan Albert Heijn te verkopen omdat het supermarktconcern deze met verlies verkocht.[10] Er volgde een rechtszaak, die eindigde in het voordeel van Peijnenburg.[11]

Het bedrijf stak in 2007 de oceaan over met de opening van een franchise winkel op Curaçao, deze winkel werd in 2016 omgevormd naar een andere formule. In 2011 trok de supermarkt België in met de opening van een winkel in Brasschaat. Ondanks de fusie van Ahold en Delhaize bleef Albert Heijn actief in België en heeft het inmiddels 60 locaties verspreid over Vlaanderen. Na Curaçao en België breidde het bedrijf in 2012 uit naar Duitsland met hun AH To Go-formule, deze uitbreiding werd in 2018 stopgezet.[12]

In 2008 verkocht Ahold haar belang in Schuitema – het bedrijf achter C1000 – voor een onbekend bedrag en 56 winkels, welk omgebouwd werden tot Albert Heijn. In 2012 naam Albert Heijn 82 C1000 winkels over van Jumbo Supermarkten, die de keten in 2011 had overgenomen, de overgenomen winkels werden omgebouwd naar Albert Heijn.[13] Vanaf 2012 kunnen mensen ook hun bol.com pakket afhalen bij de supermarkt, dit nadat de webwinkel in datzelfde jaar werd overgenomen door Ahold.

Zoek niet langer naar nummers die verborgen zijn..
Wij hebben voor jou alle organisaties en personen op een rijtje gezet, bel ons en wij verbinden je eenvoudig door naar de klantenservice naar jouw keuze

“Abonnee-informatiedienst 1883 B.V kost 100 cpm ook na doorverbinden!”